Як виготовити закордонний паспорт зі статусом внутрішньо переміщеної особи

03.10.2019
Як виготовити закордонний паспорт зі  статусом внутрішньо переміщеної особи

Внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково.

Найчастіше при оформлені закордонного біометричного паспорту, у людей зі статусом внутрішньо переміщеної особи виникає низка питань, адже їм необхідно подати кілька додаткових документів для ідентифікації їхньої особи. Пояснюємо, для чого це потрібно.

Ідентифікація особи здійснюється, зокрема, за даними, що містяться в картотеках територіального підрозділу ДМС, який видавав паспорт громадянина України.

Через окупацію АР Крим і збройний конфлікт на території окремих районів Донецької і Луганської областей (картотеки з інформацією про особу і виданий їй паспорт (по яким цю особу можна ідентифікувати) залишились в приміщеннях відділів ДМС на окупованих і непідконтрольних територіях, а відповідно органи влади України не мають доступу до таких територій і не можуть ідентифікувати особу за стандартною процедурою для видачі їй закордонного біометричного паспорту.

Таким чином, якщо паспорт громадянина України видавався на території, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними, навіть якщо особа переїхала проживати в інші регіони України і не є внутрішньо переміщеною особою, то інформація про видачу паспорта громадянина України, яка дає змогу органам ДМС ідентифікувати особу і видати закордонний біометричний паспорт, все одно залишилась в картотеках на території, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними і до неї наразі немає доступу.

В такому випадку для ідентифікації особи працівники ДМС надсилають запити, зокрема, до МВС, Національної поліції, Мін’юсту, органів ДФС тощо для отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, картотек, у тому числі фотозображення особи, яка дасть змогу ідентифікувати особу. В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.

Ця процедура займає більше часу, ніж стандартна ідентифікація осіб, дані про паспорти яких знаходяться на підконтрольній території, і відповідно вимагає подачі особою додаткових документів, які допоможуть її швидше ідентифікувати.

Це також впливає на стандартний термін виконання адміністративної послуги. Послуга виконується більше, ніж 20 робочих днів та вимагає надання працівникам ЦНАП додаткових документів.

Тому, громадянам України, які отримували паспорти громадян України на територіях, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними, рекомендується під час подання документів для оформлення закордонного біометричного паспорту надати будь-які додаткові документи, що містять фотозображення і сприятимуть ідентифікації особи заявника, наприклад:

  • небіометричний закордонний паспорт; 

  • дипломатичний паспорт України;

  • службовий паспорт України;

  • посвідчення особи моряка;

  • посвідчення члена екіпажу;

  • посвідчення особи на повернення в Україну;

  • посвідчення водія;

  • військовий квиток;

  • пенсійне посвідчення;

  • пільгове посвідчення;

  • перепустку на роботу.

За відсутності документів, що містять фотозображення заявник може надати:

  • свідоцтво про народження;

  • свідоцтво про шлюб;

  • свідоцтво про розірвання шлюбу;

  • дипломи про закінчення ВНЗ;

  • інші документи.

Таким чином, подання громадянином України будь-яких додаткових документів, зокрема з власним фотозображенням, дозволить пришвидшити процедуру його ідентифікації, уникнути непередбачуваних затримок при оформленні паспортних документів.

Окрім цього, громадяни звертаються у відділ ведення реєстру виборців Луцької міської ради з метою отримання довідки про включення до реєстру виборців. Завдяки компетентності та оперативності колег довідка надається безпосередньо у день звернення. При наданні послуги особи заповнюють запитальник, в рамках проведення ідентифікації, та подають заяву, у якій зазначають, що повідомлені про включення їх персональних даних до бази персональних даних УДМС України.

Передбачається, що по мірі інформаційного наповнення Єдиного державного демографічного реєстру та відмови від ведення паперових картотек, ідентифікація заявників здійснюватиметься повністю в автоматичному режимі, що усуне необхідність подання будь-яких додаткових документів, дозволить значно пришвидшити процес документування громадян України.

Департамент "Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку"